Kérlek, segíts elaludni!

Kérlek, segíts elaludni!

Blogposztunkban kisgyerekek esti elalvásához igyekszünk segítséget nyújtani. Ha ismerős az a helyzet, amikor már az 5. utolsó mesét olvasod, vagy a harmadik pohár vizet hozod, olvass tovább...

.
 

Hat éves gyerekeim vannak. Gyakorlatilag minden este közelharcot jelent az esti rituálé és lefekvés. A különböző életkorú gyerekek más és más okból akarják a végtelenségig nyújtani az esti elalvás idejét próbára téve ezzel a szülők türelmét.

 

Csak néhány példa a számtalanból:

  • szeretnének még játszani
  • félnek a sötétben
  • túl vannak pörögve
  • attól tartanak, hogy kimaradnak valamiből (főként, ha tudják, hogy a szülők élete még csak ilyenkor kezdődik)
  • meg nem érzik magukat fáradtnak, pedig már inkább átestek a ló túlsó oldalára (ld. túlpörgés)

 

A gyermeki leleményesség végtelen találékonysággal tudja az időhúzó taktikákat is alkalmazni:

  • wc-re kell menni (nem baj, hogy 2 perce jött ki a fürdőszobából)
  • inni kell
  • alvós állat kell
  • másik alvós állat kell
  • nem ez az alvós állat kell
  • sötét van - kapcsoljuk fel a kislámpát
  • világos van - kapcsoljuk le a kislámpát
  • nem azt a kislámpát akarja
  • hideg van
  • meleg van
  • leesik a takaró
  • még egy esti mese/dal/ölelés/puszi
  • stb. stb. stb.

 

Ugye ismerős? Ha még nem volt, akkor ismerős lesz, ne aggódj. Az én gyerekeim 8 hetes koruktól kb. 1 éves korukig mintaszerűen, egyedül aludtak el. Irtó büszke voltam magamra, amiért ilyen okosan-ügyesen rászoktattam őket az alvásra. (cserébe nappal kinlódtunk a délutáni alvással, de ez mellékes). Azonban ahogy ki tudtak mászni a kiságyból, elkezdődött a fenti folyamat, jelenleg 6 évesek elmúltak és még mindig tart.

 

Ennyi bevezető után lássuk, mivel könnyíthetjük meg a gyerkőcök és a magunk dolgát:

lavender-167756_1280.jpg

Este már kerüljük a cukros ételek fogyasztását, mert túlpörgést eredményezhet. Igyekezzünk magunk is lelassulni, “megérkezni” az estéhez, hogy ez az időszak valóban a nap lezárása, összegzése legyen. Ez nem könnyű, ha könyörögni, netán zsarolni kell a gyermekünket ahhoz, hogy a fürdőszoba felé vegye az irányt. Felnőttként úgy gondoljuk, hogy a kádfürdőzés igazán nyugtató, relaxáló hatású. De egy kisgyerek számára egy kádnyi hab az újabb móka terepe. Ha gyors elalvást szeretnénk, inkább válasszuk a tusolást, mert könnyebb elkerülni az újabb felpörgést. (ezen kívül környezet-, pénztárca-, és idő-takarékosabb is) Fürdéshez használjunk nyugtató, relaxáló hatású tusfürdőt, habfürdőt vagy szappant. Különösen jó hatású, ha hajat is tudunk mosni vele, mert beszívja az illóolajokat, így alvás közben folyamatosan ki tudja fejteni jótékony hatását.

Fontos, hogy olyan terméket válasszunk, amely valóban tartalmazza levendula illóolajat, nem csak illatanyagot.

 

Ha valaki nem szereti a levendula illatot, de jótékony hatásáról nem akar lemondani, válassza valamilyen kombinációban, az én személyes kedvencem a levendula-verbéna.

 

A felnőttek számára készült jó minőségű fürdőszereket 3 éves kortól már egészen nyugodtan használhatják gyerekek is. 3 éves kor alatt inkább használjunk natúr szappanokat, ezek között is találunk számos levendula tartalmút.

levendulaliquid.jpgnesti-dante-romantica-levendula-verbena-folyekony-szappan-500-ml-561524.jpg

További hírek